|
علمی آموزشی آرایشی
|
تصمیم گرفت تا مرا ترک کند
به بهانه که من خسته ام ز این خانه
ز هیاهو ی این ویرانه
گفتم مرا با خود میبری
گفت ز تو خسته ام دیوانه
میخواستم زندگی کنم راهم را بستند
ستایش کردم گفتند خرافات است
عاشق شدم گفتند دروغ است
گریستم گفتند بهانه است
خندیدم گفتند دیوانه است
....دنیا را نگه دارید میخواهم پیاده شم
امروزه زنان برخلاف نسل هاي گذشته ، رفتاري شبيه مردان دارند . آنها به دانشگاه ها وارد مي شوند تا در زمينه شغلي رقابت كنند ( بجاي ازدواج و تشكيل خانواده !). گرايش بيشتري به روابط جنسي پيدا كرده اند ، الكل و مواد مخدر مصرف مي كنند . حتي در سطح حرفه اي در رشته هاي مختلف ورزشي رقابت مي كنند .

علم جامعه شناسي اين هنجار را " آزادگرايي جنسي " مي نامند. اما مفهوم آن ، در واقع معني لغوي اين واژه نيست ، بلكه بايد در عمق بررسي كرد و با ديدي علمي مفهوم آن را درك كرد. در اصل اين معاني ، برگرفته از يك سري از فرضيه هاي جامعه شناسي است كه در كتاب " اسطوره ي فرهنگ " جزئيات آن اشاره شده است ، بطور مثال علل اينكه چرا ما به يك علم جامعه شناسي واقعي و برگرفته از حقايق اجتماعي نياز داريم، را توضيح داده است .
بقیه در ادامه مطلب
تحقیقات نشان می دهد غذاهای کم ارزش در تحریک رفتارهای اعتیادگونه موش ها و حیوانات ولگرد نقشی شبیه به مواد مخدر دارد.

بقیه در ادامه مظلب
رابطه نوشیدن قهوه و بیماری هپاتیت سی

یافته های محققان امریکایی نشان داد که نوشیدن روزانه چندین استکان قهوه باعث کند شدن پیشرفت بیماری های کبدی مانند هپاتیت سی می شود.
نیل فریدمن مسئول این تحقیق از موسسه ملی سرطان امریکا اعلا م کرد: افرادی که به هپاتیت سی مزمن و بیماری های کبدی پیشرفته مبتلا شده اند در صورتی که روزانه سه فنجان قهوه بنوشند تا ۵۳ درصد خطر پیشرفت بیماری خود را نسبت به کسانی که قهوه نمی خورند
کاهش می دهند.
در این تحقیق از ۷۶۶ نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی که داروهای ضدویروسی تاثیری در بهبودی آنها نداشت سوالا تی درباره نوشیدن روزانه قهوه شد. هر سه ماه این افراد در مدت چهار سال مورد بررسی محققان قرار گرفتند تا پیشرفت بیماری آنها کنترل شود. سر انجان معلوم شد خوردن قهوه با پیشرفت بیماری رابطه معکوس دارد .
محققان هنوز علت دقیق تاثیر قهوه را روی این بیماری نمی دانند . نوشیدن قهوه باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم می شود که اغلب علت آن را بیماری هپاتیت عنوان کرده ا ند. تاثیرکافئین هنوز مشخص نیست . تحقیقات قبلی نشان داده است که مصرف کافئین باعث کند شدن پیشرفت سرطان در موش ها می شود اما مصرف چای سیاه یا سبز به نظر همان تاثیرات را ندارد.
به گفته سازمان جهانی بهداشت سه تا چهار میلیون نفرهر سال به بیماری هپاتیت سی مبتلا می شوند و در هفتاد درصد موارد بیماری مزمن می شود و می تواند به سرطان کبد تبدیل شود.
محققان توصیه میكنند، برای كاهش وزن باید این لبنیات خاص را در رژیم غذایی بگنجانید.

بسیاری از افرادی كه برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند،فرآوردههای لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف میكنند. این در حالی است كه محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربیهای زائد تقویت كرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل میكند.
افرادی كه در رژیم لاغری خود ماست كم چربی را میگنجانند، بیشتر از افرادی كه صرفا دریافت كالری خود را كم میكنند،كاهش وزن دارند.همچنین افرادی كه ماست میخورند، در مقایسه با افراد دیگر 22 درصد وزن بیشتر، 61 درصد چربی بدن بیشتر و 81 درصد بیشتر چربی شكم بیشتری را در طی 12 هفته كم میكنند.
ماست كم چرب در سوزاندن چربی های اضافی به بدن كمك كند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل میكند.
در این تحقیق افراد چاق سالم شركت داشتند كه به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی كم كالری استفاده كردند كه 500 كالری كمتر از میزان معمول دریافت كالری بود. یك گروه تقریبا 1100 میلی گرم كلسیم در روز شامل 3 وعده ماست كم چرب مصرف میكرد و گروه دیگر در حدود 500 میلی گرم كلسیم مصرف میكرد.پس از گذشت 12 هفته، میزان متوسط كاهش وزن در گروهی كه ماست كم چرب استفاده میكرد 6 كیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.
به نظر می آید كسب كلسیم كافی در رژیم غذایی باعث می شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را كه بدن می سازد،كاهش دهد.به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات كم چرب آسان تر می سازد و این یك نكته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا كه شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را.بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی كم چرب مانند ماست كم چرب می تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث كاهش وزن شما شود.